كارشناس ارشد روس: آمریكا در شرایط كنونی قادر به جنگ با ایران نیست
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، اسكاكف روز سه شنبه در یك نشست سیاسی در مسكو، گفت: وقوع هر گونه درگیری نظامی با ایران می تواند آتش جنگ در منطقه را شعله ور كند.

وی با اشاره به برنامه آمریكا برای ناامن كردن منطقه افزود: واشنگتن می خواهد با درگیر كردن ایران در یك مناقشه نظامی جای پای خود را در جمهوری های شوروی سابق باز كند.

وی اظهار داشت: آمریكا به دنبال آن است كه با ایجاد تنش در منطقه، جمهوری های شوروی سابق را به موافقت ناخواسته با سیاست های توسعه طلبانه و زیاده خواهانه اش وادار كند.

كارشناس روس هشدار داد كه هدف نهایی آمریكا از آتش افروزی در منطقه، نفوذ به مرزهای جنوبی روسیه و ناآرام كردن این كشور است.

وی تصریح كرد: ثبات در روسیه رابطه مستقیمی با امنیت ایران دارد و بروز هر گونه ناامنی در مرزهای جنوبی آن كشور می تواند به گسترش عملیات تروریستی در جمهوری ها و مناطق قفقاز روسیه منجر شود.

وی اضافه كرد: هر گونه جنگ احتمالی با ایران می تواند تمامی زیر ساخت های منطقه در حوزه های حمل و نقل و اقتصاد را مختل كرده و روند به توسعه كشورهای همسایه را سال ها متوقف كند.

اسكاكف یادآور شد: با توجه به این واقعیت روسیه مسوولیت سنگینی در زمینه مخالفت با حضور نیروهای بیگانه در منطقه بر عهده دارد و باید تمام تلاش خود را برای حفظ ثبات و امنیت منطقه به كار گیرد.

وی با اشاره به موضع مقام های روس مبنی بر مخالفت با هر گونه مناقشه نظامی در منطقه، گفت: مسكو باید از حداكثر توان دیپلماتیك خود در ساختارهای منطقه ای و بین المللی برای جلوگیری از وقوع درگیری های نظامی تازه در منطقه به كار گیرد.

اروپام/2240**518** 1506





:: برچسب‌ها: واشنگتن , موزه , سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: